vrijdag 4 augustus 2017

Een nieuwe bestemming, een nieuw blog

Odessa ligt ruim een jaar achter me. Sindsdien bleef ik fietsen. Ik toerde om af te kicken nog door Brabant en Zuid-Holland. Ik trok dwars door Nederland, over de Utrechtse Heuvelrug en weer terug, ik reed talrijke rondjes Ronde Hoep. Ik fietste naar werk en supermarkt, legde vele kilometers af in de Betuwe, langs duinen, Gooi- en IJsselmeer en doorkruiste minstens drie keer de Hoge Veluwe.

In de zomer trok ik in ongenadige hitte door Zuid-Limburg, op mijn Bianchi. Daar zit nog een verhaal aan vast. 
Na die tocht bezweek de racefiets bijna. Niet vanwege de hitte, maar door de klap van een laaghangende balk, waar we onderdoor reden. Het gebeurde terwijl de fiets nietsvermoedend op de imperiaal van de auto stond. In het hart geraakt, hij zakte meteen door de hoeven. 

Toch ben ik er niet zeker van of het alleen door de klap kwam: misschien had de Bianchi toen al in de gaten dat ik naar een ander lonkte; dat hij ondanks jaren trouwe dienst het veld moest ruimen voor een carbonfietsje van Amerikaanse makelij dat op een dag in mijn slaapkamer zou staan pronken. Misschien dat hij het voelde aankomen en zich daardoor liet vellen... Maar sterk is ie wel, hij heeft klap overleefd.

Gelukkig laat mijn Santos zich niet door tegenslag uit het veld slaan. We zijn klaar voor een nieuwe reis, de spieren in conditie, het gewicht op peil, de banden op spanning. De proloog staat gepland op 11 augustus, de dag erna rijd ik vanuit Maastricht mijn eerste etappe.

Het doel is Oloron-Sainte-Marie in de Franse Pyreneeën, al met al zo'n 1600 kilometer te gaan. Een fietstocht met Maria's, heb ik het genoemd. Waarom? Dat is te lezen in mijn nieuwe blog www.barbarafietst.wordpress.com. Ik streef ernaar om weer elke dag een verslag van mijn reis te doen. Ik hoop jullie daar weer als lezers te mogen begroeten.


Met hartelijke groet,
Barbara


Geen opmerkingen:

Een reactie posten