maandag 2 mei 2016

Op weg

Lange tijd was ik stil. Wat het plaatsen van berichten betreft, dan. Intussen zat ik geenszins stil. Mijn huis moest stevig opgeruimd, ik had kilo's te verliezen en mezelf opgelegd elke dag minstens een uur te bewegen. Aanvankelijk verliep dat volgens plan, maar gaandeweg kreeg ik te maken met het fenomeen waar niet-werkenden wel vaker mee te maken hebben: gebrek aan tijd. Het huis raakte niettemin stukken leger en de afvalcontainers en Kringloopwinkels in de omgeving behoorlijk voller. Alleen de dagelijkse beweging schoot er bij in. Het was me soms ook te koud.

Desondanks maakte ik geregeld een fietstocht. In dertig jaar zag ik niet zo veel van de omgeving van Amsterdam als in de laatste maanden. En wat is het er ongelooflijk mooi. Zo fietste ik op een dag, met stevig de wind in de rug, van Amsterdam naar Bergen. De wolken schoten voorbij en joegen schaduwen over het land. De weg voerde over dijken, langs meren, door bos, polder en hei. Ik zag een reiger roerloos aan de waterkant, een bruine kiekendief zwevend boven het veld en ik moest aan Nescio denken.


Maar nu is het dan zover: vandaag vertrek ik naar Odessa. Mijn tassen zijn gepakt,  de Santos is er klaar voor. Mijn eerste etappe eindigt in Gendt, de tweede in Duisburg. De route is uitgestippeld en volgt grotendeels de Limesroute, een route langs de noordgrens van het Romeinse Rijk. Vanaf Boedapest vaar ik een eigen koers. Het liefst zou ik een kaartje in mijn blog voegen waarop ik mijn afgelegde route kan laten zien, maar ik heb nog niet ontdekt hoe dat moet. Adviezen hierover zijn welkom.

Rest nog een huishoudelijke mededeling: geef je e-mailadres door bij 'follow by e-mail' en je ontvangt een mailtje zodra ik een nieuw bericht heb geplaatst. Dan is het nu tijd om te gaan slapen, want over acht uur sta ik op de pedalen. Odessa, here I come!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten